Subject: FW: Võnge festival
From: "Maria Vahter" <[email-masked]>
To: "Heli Lepp" <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Jul 2025 09:49:21 +0300

Palun registreerida see kiri Võnge festivali avaliku ürituse loa juurde,
mul seal õigused puuduvad.

Maria Vahter

Ohutusjärelevalve büroo

peainspektor

+372 523 8472

+372 454 9764

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

PÄÄSTEAMET

Transvaali 58 | 93811 Kuressaare

paasteamet.ee <https://www.paasteamet.ee>

olevalmis.ee <https://www.olevalmis.ee>

ohutusportaal.paasteamet.ee <https://ohutusportaal.paasteamet.ee>

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

From: Maria Vahter
Sent: Wednesday, July 30, 2025 9:49 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Võnge festival

LP. Marco Pärtel,

Eilse kontrollkäigu jätkuks edastan Teile Päästeameti tingimused, mille
eile suuliselt ka läbi arutasime:

*	Peo pidamise hoones siseruumis peab olema kaks eraldi hajutatud
evakuatsioonivalgustusega varustatud evakuatsioonipääsu ( üks oli siis
otse välja, teisel tuleb paigaldada valgustid iga ukse kohale kuni
välisukseni), sama ka kohviku ruumides, kaks eraldi tähistatud pääsu
*	Hoone kasutusel olevad osad tuleb varustada tulekustutitega
arvestusega üks 6 kg (pulber või vaht) iga 200 m2 , kohta,
elektrikilbiruumi juurde 5 kg CO2 kustuti.
*	-Evakuatsioonipääsud peavad avanema evakuatsiooni suunas ( kohvik)
*	Evakuatsiooniteel olevad uksed peavad olema võtmeta avatavad.

-   Seinte ja lagede ning tekstiilide tuletundlikkus peab vastama D-s2,d2

- Kui avalik üritus toimub üle 200 istekohaga ruumis, siis peavad istmed
ja istmeread olema omavahel ühendatud või peab ühendama istmed põranda
külge selliselt, et oleks tagatud ohutu evakuatsioon.

Ühtlasi juhin tähelepanu, et Kui ürituseks on ajutiseks otstarbeks
paigaldatud elektripaigaldis (generaator, pikendusjuhtmed, valgustus,
seadmed jne), siis kehtivad järgmised nõuded.

1. Ajutine elektripaigaldis on ehitise ehitamise ajaks või muuks ajutiseks
otstarbeks paigaldatud elektripaigaldis.
2. Kui ajutise elektripaigaldise peakaitse on üle 35 ampri, siis tegu on
teise liigi elektripaigaldisega ja sellele tuleb teostada kasutuselevõtule
eelnev audit. Kui ajutise elektripaigaldise peakaitse on kuni 35 amprit
(35 amprit kaasa arvatud), siis on tegu kolmanda liigi elektripaigaldisega
ja auditit ei pea tegema (kolmanda liigi madalpingelise ajutise
elektripaigaldise puhul ei pea kasutusele võtmisele eelnevat auditit
tegema, kui elektripaigaldise ehitaja kinnitab kirjalikult mõõtmis- ja
katsetustulemuste, visuaalkontrolli ja dokumentatsiooni alusel
elektripaigaldise nõuetele vastavust ja kasutamise ohutust.)

Viited: seadme ohutuse seaduse § 9 lg 1, § 6 lg 1 ja lg 2 p 6. Majandus-
ja taristuministri 03.07.2015 määruse nr 86 „Auditi kohustusega
elektripaigaldised ning nõuded elektripaigaldise auditile ja auditi
tulemuste esitamisele“ § 3 lg 3 p 3, § 9 lg 3.

Maria Vahter

Ohutusjärelevalve büroo

peainspektor

+372 523 8472

+372 454 9764

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

PÄÄSTEAMET

Transvaali 58 | 93811 Kuressaare

paasteamet.ee <https://www.paasteamet.ee>

olevalmis.ee <https://www.olevalmis.ee>

ohutusportaal.paasteamet.ee <https://ohutusportaal.paasteamet.ee>

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>